van Costa Rica naar Nicaragua

12 juli 2014 - Ometepe, Nicaragua

Dag 08
Zaterdag 12 juli Rincon de la Vieja - Ometepe, Nicaragua

Vandaag laten we Costa Rica achter ons en gaan we door naar Nicaragua.
Het ging allemaal vlotjes bij de grens, daarom veel tijd in Rivas. Lekker rondgeslenterd en nu met een Toña (biertje) op een terrasje, yummie wat is het leven toch goed.......

Het verschil met Costa Rica en Nicaragua is enorm. Costa Rica vele malen rijker en geciviliceerder tegen Nicaragua armer, veel nog met paard en wagen en riksja, maar vele malen vriendelijker! Onderweg regelmatig een praatje gemaakt met mensen die wilden weten waar we vandaan kwamen, hoe lang we blijven en waar we zoal heen gaan.

Omdat we te horen kregen dat de ferry naar Isla de Ometepe niet ging, moesten we een bootje eerder nemen. Dat werd letterlijk een bootje, er konden dan ook alleen maar personen aan boord en niet zoals bij die andere ook auto's e.d.
Het eerste stuk ging goed, maar na een uurtje werd het water ruwer en de lucht begon te betrekken. En, ja, hoor, een tropische bui brak los. De bemanning heeft voor de vorm nog wat zeilen gespannen, maar zeiknat was ik..... gelukkig was het niet koud.....
Alles bij elkaar heeft de bui hooguit een half uurtje geduurd.

Na ca. 2 uur varen aangekomen op Isla de Ometepe.... heel idyllisch. ... weer een leuk hotel met prachtige ruime kamers.
Omdat we een jarige in de groep hadden was er taart en daarbij ook nog eens een lekkere caprainha. De taart was zo zoet dat mijn tanden en dan vooral het glazuur er nog van rammelen, maar het was wel heel lekker!
Tijdens de taart uitleg gekregen over de excursies. En, raad eens, jawel.... morgen gaan we paardrijden over het eiland..... ik heb geloof ik nu al spijt......
Goed, dit was het even voor nu. Wij gaan douchen, eten en dan weer op tijd naar bed, want morgenochtend worden we weer vroeg opgehaald.