Matagalpa, Nicaragua - Perquin, El Salvador

20 juli 2014 - Perquin, El Salvador

In Matagalpa een vrije dag. Beetje uitgeslapen. Heel rustig ontbeten en toen op pad.
Eerst de begraafplaats bezocht, waar ondanks de festiviteiten hier in het dorp, twee begrafenissen waren. Terug gelopen naar de cathedraal en daar was een doop aan de gang. Ja, geboren worden en overlijden, liggen dicht naast elkaar.... Kindje in prachtige doopjurk en flink krijsen na die plens water over zich heen.
Toch bijzonder dat we daar zomaar getuigen van mochten zijn.

Nog een beetje door het dorp gezwalkt, maar al snel werd het te heet. Terug naar het hotel en heerlijk in de schaduw van de tuin gelezen.

In de late namiddag weer terug naar de grote kathedraal, om foto's te maken. Het zonlicht scheen prachtig op dit spierwitte gebouw.

Daarna een restaurant opgezocht en een cocktail besteld. De cocktails zijn hier trouwens vele malen goedkoper dan een glaasje wijn. ....... dus dan is de keuze niet moeilijk..... En keuze zat, dus eigenlijk moeten we er nog heel wat proeven ;-)

De volgende ochtend om 5.00 uur op voor de busreis naar El Salvador. Volgens onze begeleider zou het een lange rit worden met veel opstoppingen bij de verschillende grenzen. En we hebben wel vier grensovergangen te gaan vandaag.: Nicaragua, Honduras, ca. 3 uur rijden en dan weer: Honduras met als laatste grens El Salvador.

Het ging allemaal vlotjes en om half 4 waren we op plaats van bestemming. Weer een leuk huisje, waarbij in eerste instantie de indruk wordt gewekt dat er een apart deel met keukentje bijzit, maar dat is optisch bedrog, want het gaat alleen om een wastafel, met slim daaromheen neergezette kasten.

Maar hangmatje voor de deur, dus we zullen het hier best uithouden.....

's Avonds een heerlijke chili con carne gegeten. Nu de fan aan en lekker lezen.

Bai bai,
Fred & Nori