Léon, Matagalpa

18 juli 2014 - Matagalpa, Nicaragua

Dag 14
Vrijdag 18 juli Leon - Matagalpa
Op tijd aan het ontbijt, want om 9.00 uur worden we bij de massage verwacht en we willen natuurlijk niet met een volle maag op die tafel liggen.
Na het ontbijt alvast de tassen weer een beetje ingepakt, want om 13.00 uur stappen we de bus weer in, voor de reis naar Matagalpa. Maar nu eerst relaxen bij de Seeing Hands, het is tenslotte vakantie.....

Na de geweldige massage, waarbij de spieren goed onder handen zijn genomen, de tassen in de bus gezet, zijn we naar El Sesteo gegaan voor een laatste lunch hier in Léon. Met uitzicht op het centrale park, de Cathedrale van Léon en wat festiviteiten die gehouden werden naar aanloop van morgen, want dan is het een nationale feestdag omdat de familie Somoza 35 jaar geleden werd verdreven en de Sandinisten, oftewel het clubje van Ortega aan de macht kon komen, zaten wij onder het genot van een Toña opperbest! Heerlijk knapperige tortilla's gegeten....

Na ca. 40 minuten te hebben gereden gestopt bij de modderpoelen van San Jacintho. Hier even rondgelopen en gekeken naar de pruttelende modderpoelen, waar een enorme hitte vanaf kwam.
Toen nog een dikke 2 uur naar Matagalpa, waar we de komende 2 nachten in hotel San José verblijven.
Het is een schattig, pas gerenoveerd, hotel. Matagalpa ligt een beetje in de bergen, waardoor het hier wat koeler is., maar dat betekent ook dat er zeer steile straten tussen zitten!

Na ons opgefrist te hebben, zijn we het dorp gaan verkennen. Heuvel op, heuvel af, kuitjes ook weer getraind. Leuk restaurantje gevonden en ze hadden er zelfs koude witte wijn. Dat hadden we al een poosje niet meer gehad, dus maar meteen een liter besteld.....

Na het eten, weer de klim terug naar het hotel. Nog even lezen en dan de luikjes dicht.

1. Henk en nel:
    20 juli 2014
    Hoi, leuk om weer de verhalen te kunnen lezen, ik had ook veel problemen met die andere site en ben er toen mee gestopt. Blijf lekker genieten van al het moois, en ik kijk uit naar het volgende verhaal. liefs Nel
  2. Fred & Nori:
    22 juli 2014
    Hoi Nel,
    Wat leuk dat je ons weer volgt. Ja, balen hé van die andere site, maar gelukkig een andere gevonden. Het leuke aan deze is dat er geen limiet zit aan het gratis plaatsen van foto's of video's.
    Liefs van ons x