Léon, Nicaragua

16 juli 2014 - León, Nicaragua

Dag 12
Woensdag 16 juli Granada - Masaya - Leon
Na een rustig ontbijt de koffers weer in de bus voor de rit naar Masaya, om daar de gelijknamige vulkaan te gaan beklimmen. Het was een mooie klim, al was niet overal het pad even goed begaanbaar en waren we blij de bergschoenen aan te hebben. Onder het zwarte vulkaanstof kwamen we weer beneden, maar mooi was het om zo in de verschillende kraters te kunnen kijken. Na een broodje en een icetea te hebben verorberd, nog even naar het bezoekerscentrum gelopen waar een kleine tentoonstelling was over de vulkaan, welke dieren er zoal leven, maar ook welke insecten..... brrrr, ik ben toch blij dat we die vuistgrote kevers tijdens onze klim niet zijn tegengekomen. .....

Toen nog 2,5 uur de bus in, om daarna in onze volgende overnachtingsplaats voor de komende twee nachten aan te komen. Leòn, een leuke oude studentenstad (wij zouden zeggen dorp) hier in Nicaragua. Leuke oude huisjes, een mooie kathedraal (die we zeker gaan bezoeken) en vele kleine barretjes en restaurantjes. We zullen ons hier best vermaken.
Het is hier droog en mega heet! Nadat we alleen maar uit de bus waren gestapt, droop het zweet al langs ons. De combi van zweet en vulkaanstof is niet echt heel prettig, dus nadat we de kamersleutel hadden gekregen, direct het stof van ons afgespoeld. Gelukkig heeft de kamer airco, dus slapen moet vannacht geen probleem worden. Om 19.00 uur toen wij bij restaurant Mirador zaten met uitzicht vanaf het dakterras was het nog 32 graden!

Na het eten nog even over het centrale plein gelopen, waar de jongens het streetdancen aan het oefenen waren. Erg leuk om te zien. Iedere keer begonnen ze keurig gelijk, maar ging het snel mis....en moesten ze weer opnieuw beginnen.

Terug in het hotel snel de airco weer aan en nog even heerlijk gelezen.

Groetjes,
Fred & Nori