Omdat we jullie toch graag op de hoogte willen houden :-)

7 juli 2014 - San Carlos, Costa Rica

Hallo allemaal,

Jullie dachten zeker, wat is het rustig..... we horen maar niets van die twee. Nou, wees gerust, wij zijn niet verdwaald in de jungle of opgevreten door kaaimannen. Nee, de verklaring is heel simpel, de reismee site ligt er al een behoorlijke poos uit en het schijnt maar niet mogelijk bij hen te zijn om de boel te fixen.

Daarom hier onder het genot van een koel wit wijntje maar een nieuwe blog aangemaakt.

De eerste dagen:

Na twee prima vluchten met United Airlines dus aangekomen in San José, in Costa Rica, waar ze de klap van het verlies tegen Nederland aan het verwerken waren. Doodstil was het op de straten, waar het normaal een drukke chaos is.....

Na ca. 15 minuten aangekomen in ons hotel, San Esteo. Nog even een biertje gedronken in de lobby en toen ons mandje maar eens opgezocht nadat we van onze reisbegeleider te horen hadden gekregen dat we toch wel om 6.45 uur verwacht werden bij het ontbijt.

Zo gezegd, zo gedaan, keurig op tijd bij het ontbijt en om half 8 in de bus voor de rit naar de Poas vulkaan. Helaas was daar door het slechte weer niet veel van te zien. Een heerlijke lunch onderweg, traditioneel gegeten: cassades pollo en salsa (rijst met bruine bonen en kip). Echt jummie!

Daarna weer de bus in en om 14.30 uur aangekomen bij de Catarata Eco Lodges. Weer een waar paradijsje en hier blijven we dan twee nachten. Omdat we hadden gehoord dat er heerlijke warm waterbronnen in de buurt waren, zijn we op twee na met de hele groep er naar toe gegaan. Oh, wat was dat heerlijk!!! Bronnen met temperaturen tussen de 30 en 47 graden verwarmden ons toch wel moeie lijf..... daar ook nog genoten van een heerlijk buffet met alles erop en eraan. Om 21.00 uur weer terug bij ons hotel, naar bed gegaan en als een blok geslapen!

Maandag 7 juli:

Na dus prima te hebben geslapen werden we wederom om 6.45 bij het ontbijt verwacht. Ontbeten met een vers mangosapje, roergebakken eitje en niet te vergeten de gallo pinto (gebakken rijst met zwarte bonen) weer om 7.30 uur op pad voor de boottocht over de Cano Negro. Daar veel verschillende aapsoorten gezien (brulaapjes, witkop capucijnaapjes, het Howleraapje en Spideraapjes. Ook veel vogels met prachtige kleuren en een leguaan die omdat hij over het water schijnt te kunnen lopen, Jezus Christus wordt genoemd. Aan boord geluncht met rijst (oh, wat zit ik hier toch goed....), salades en yuccachips. Echt genieten, ook al hadden we er niet eens een koel wijntje bij, maar een perensapje.....

Om 16.15 weer terug bij onze lodge. Even gezwommen en nu dus druk aan het typen om jullie weer op de hoogte te brengen.

Nou, luitjes als het goed is kunnen jullie ook hier weer op reageren, al heb ik geen idee of dat net zo simpel gaat als bij Reismee.nl dus ik zou zeggen probeer het ;-)

Voor nu, veel liefs van Fred en mij xxx

1. Thea:
    8 juli 2014
    jullie zijn weer een mooie reis aan het maken! lijkt me ook wel wat costa rica. have fun en hou ons op de hoogte. groeten aan fred.
  2. Niekie:
    8 juli 2014
    Dag, toevallig op jullie site terechtgekomen op zoek naar nieuws over Costa Rica in de regentijd. Wij vertrekken nl. a.s. vrijdag naar San Jose en reizen zelf rond (Cahuita, Tortuguero, Arenal, Fortuna, rincon de la vieja, Playa de coco, montezuma, manuel antonio etc) en vroegen ons af of het ergens uberhaupt koud is? En hebben jullie het af en toe ook droog en zonnig genoeg om een strandje op te kunnen zoeken? We kunnen niet wachten en zijn erg benieuwd wat (en wat voor een weer ook) ons te wachten staat ;-) Duiken/snorkelen jullie ook en zo ja, valt er iets te zien in deze tijd met dat roerige water?? Jullie veel plezier, ziet er allemaal goed uit!! En mochten jullie nog ultieme tips hebben: wij houden ons van harte aanbevolen!! Dank voor jullie aandacht, gr. Niekie
  3. Fred & Nori:
    11 juli 2014
    Hallo Nienke,
    Wat grappig dat je ons zo gevonden hebt. Of er een strand is zou ik niet weten, wij maken eeen rondreis met soms een hotel met zwembad waar we ook tussen de buien door gebruik van hebben kunnen maken.
    Koud hebben we het nog niet gehad, maar een goede regencape is geen overbodige luxe!
    Jullie ook een hele fijne vakantie!