Granada, Nicaragua dag 2

15 juli 2014 - Granada, Nicaragua

Dag 11
Dinsdag 15 juli Granada
Om 7 uur aan het ontbijt en daarna opgehaald voor de fiets-boot-fietstour. Eerst een stukje van ca. 3 kilometer gefietst naar de aanlegsteiger van de fluisterbootjes. Daar gingen de fietsen gewoon mee aan boord. Gevaren langs een aantal van de 365 privé-eilandjes, die zijn ontstaan na uitbarstingen van de Monbachavulkaan. De meeste eilandjes zijn bewoond door rijke Amerikanen en Niquarianen. Maar door de crisis die ook hier hard heeft toegeslagen staan er diversen te koop. Onderweg prachtige vogeltjes en vlinders gezien. Daarna bij een boederdeij weer aan land, terwijl vader en zoon de visnetten aan het boeten waren en de jongste telg van het gezin (ca. 6 maanden) heerlijk in zijn hangmatje een tukje deed en zich niets van ons aantrok.
Nadat we hier uitgebreid hebben rondgelopen, weer op de fiets richting de grote begraafplaats van Granada, waar we uitgebreid door onze gids geïnformeerd werden over de families die daar zoal liggen. De familie die we vanmorgen bij de kerk zagen, met de zwarte lijkkoets waarvan de kist net in de kerk was gezet, kwamen we hier tegen.... die kerkdienst had dus best lang geduurd, want wij waren toch al even onderweg. Wat wel opviel toen wij langs die kerk liepen, was dat iedereen de psalmen uit volle borst meezong!

Op dit kerkhof liggen de 9 presidenten van Nicaragua van de familie Somoza die voordat president Ortega aan de macht kwam, hier de boel regeerden.

Na het kerkhof ook nog naar de klokkentoren gefietst en deze beklommen, vanwaar uit we een prachtig uitzicht hadden over Granada.
Toen vonden wij het welletjes en hebben we de Seeing hands opgezocht, een massagesalon, waar je door blinden, die op deze manier de kost proberen te verdienen, meer dan goed wordt gemasseerd! Wij voelden ons na afloop als herboren en zouden bijna weer een fiets gehuurd hebben. Ik zeg bijna, want het werd een heerlijke lunch met een Toña en een quesadilla di pollo :-)

Na dit alles tot ons te hebben genomen, weer de benenwagen gepakt en naar ons hotel gewandeld, onderwijl mooie plaatjes van het dorpje schietend.

Terug in het hotel vonden we het tijd voor ontspanning, het is tenslotte vakantie, dus de zwemspullen aangetrokken en ons geïnstalleerd bij het zwembadje. Genieten hoor zo, met een boek en een blue magaritha.

Besloten om ons in de avond eens niet aan te sluiten bij de groep, maar lekker met z'n tweetjes op pad te gaan. Neergestreken in de grote restaurantstraat, bij restaurant Isa House, met alleen een Spaanstalige kaart, zodat wij ons met handen en voeten moesten redden omdat ook de ober geen woord Engels sprak.

Genoten van onze pasta con camerones en bistecca met salade.
Als toetje nog een cappucino met baileys om daarna lekker te gaan slapen.

Welterusten!