Granada, Nicaragua

14 juli 2014 - Granada, Nicaragua

Dag10
Maandag 14 juli Ometepe - Granada
Gewekt door de brulapen, zijn we na het ontbijt weer naar de boot gegaan. Dit keer wel de ferry... na een rustige overtocht van 1,5 uur weer op het vaste land aangekomen.
Nog een rit van 5 kwartier en toen in ons hotel Con Corazón (hotel met hart) aangekomen. Het hotel heet zo omdat de opbrengsten gaan naar diverse projecten hier in Nicaragua. Dit is ooit opgezet door twee Nederlanders met als doel het schoolgaan te bevorderen. Dit hotel is een paar maanden geleden bij 3 op reis bezocht door Chris Zegers.
Na onze kamer te hebben bewonderd zijn we naar het centrale plein gelopen om de excursie voor morgenochtend te boeken.
Daarna een restaurantje opgezocht en nu aan een heerlijke Pitayaha (sapje van een soort van cactus en is verschrikkelijk rose/paars van kleur) en nachos con pollo en guacamol.

Na de lunch een tour gemaakt met paard en wagen. Langs een paar hoogtepunten: het Granada station, dit oude station, is niet meer in gebruik. Een paar mooie kerken en ook de boom waarin de Sacuanjoche bloeit, dit is de nationale bloem van Nicaragua.
Weer terug in het hotel, hebben wij genoten van een heerlijk koele mojito, terwijl we op de binnentuin keken..... Een tweede ging er ook rap in.

De bedoeling was dat we een salsales zouden hebben, maar toen we beneden kwamen, bleek die al afgelopen omdat we ons een uur hadden vergist.
Daarom maar een restaurantje opgezocht en onder de bomen buiten gegeten, terwijl er allerlei soorten verkopers langs de tafel kwamen. Ook nog een groepje streetdancers in actie gezien, terwijl we zaten te eten.

Om uit te buiken terug gewandeld naar ons hotel, nog wat gelezen en weer als een blok in slaap gevallen.

Liefs,
Fred & Nori