Kikkers, kikkers en nog meer kikkers......

10 juli 2014 - Monte Verde, Costa Rica

Dag 06
Donderdag 10 juli Monte Verde
Vandaag konden we uitslapen, want het wekkertje hoefde pas om 6 uur. Na een rustig ontbijt, de bus weer in voor de skywalk. Ben heel benieuwd.....

De wandeling zo over en vlakbij de toppen van de bomen was in één woord geweldig!! Omdat we zo hoog liepen, begrijpen we de term nevelwoud nu ook heel goed.... de laaghangende bewolking laat voortdurend super fijne regen los, dus onze regencapes kwamen weer goed van pas.
Onderweg aapjes in bomen zien springen, een slang zien hangen en genoten van de natuur...
Terug in het hotel even opgefrist en gaan lunchen in het dorp.

Tegen de avond was het weer tijd voor een kikkerwandeling en wow, wat hebben we er veel gezien.....
De volgende kikkers hebben we gezien: leopard kikker, brilliant forest frog, common rain frog, emerald glass frog, savages thin toed frog, cane toad (deze kan een kleine eend doden), strawberry poison frog (dit us de welbekende rode kikker met z'n blauwe poten), green poison frog, masked tree frog, birds eater snake, rufous eyes streamed frog, metallic of lancaster frog, horglass tree frog, milk frog or happy frog omdat het lijkt dat de kikker lacht, crowned frog, olive tree frog, red-eyed leaf frog.
Allemaal even leuk en grappig om te zien. Dankzij de gids hebben we ze gezien, want sommige zijn zo klein, dat je ze voorbij loopt wanneer je niet weet waar je moet zoeken. ..
Het grappige is ook dat we allemaal steeds fanatieker werden om er een als eerste te spotten......
Daarna weer heerlijk gegeten en toen was het toch wel 22.00 uur voor we weer terug wsren. De tas weer gereorganiseerd, want morgenochtend trekken we weer verder.